top of page
  • Yazarın fotoğrafıRümeysa Yağmur Saçan

Berlin' de Vegan Olmak

Berlin’de vegan olmak nasıldır, veganlar neler yiyorlar sizin için araştırdık, derledik ve şimdi ise bu lezzeti sunuyoruz.

Veganların Berlin sokaklarının en şanslısı olduğunu söyleyebiliriz . Almanya’nın da son yıllarda artan çevre ve sürdürülebilirlik konularına ağırlık vermesiyle, sürdürülebilir beslenme biçimlerinden biri olan veganlık, Almanya’da ‘popüler’ diyebileceğimiz bir konumda. Her işletme de bu hassasiyeti benimsemiş ve birbirinden farklı seçenekler oluşturmuş durumdadırlar. Bu güzel yolculuktan edindiğimiz deneyimleri, yurt dışında veganlığı merak edenlerle paylaşmak üzere kalemi elimize aldık şimdiden keyifli okumalar.

VAPİANO

Bunca seçenek arasında ise bizim ilk durağımız Avrupa’nın meşhur makarna/pizzacısı Vapiano oldu.

Menülerindeki ‘WE ARE VEGAN’ başlığı buralara çok yabancı değil çünkü hemen her mekânda bu şekilde ayrılmış bir başlık bulabilirsiniz. Biz bol sebzeli bir pizza yedik. Patlıcan, kabak, mantar, közlenmiş biberler, vegan peynir, lezzetli soslar ve bol bol yeşillikli bir pizzaydı. Üstelik hamuru da glutensiz.

BERLİN' DE DÖNER VE KEBAP SALONLARI

Buradan alışık olduğumuz mekanlardan Döner ve Kebap salonlarını gezdik. Her köşede vegan bir şeyler bulabileceğiniz konusunda iddialıyız çünkü her köşede bulunan bir dönercide ister servis olarak isterseniz de Türkiye’ye özgü bir çöreğin içinde dürüm olarak falafel yiyebilirsiniz. Elbette yine içinde bol yeşillikle. Kreuzberg’e uğrarsanız da ne yiyeceğim derdi olmadan bir kebapçıya girip güzel bir tavada közlenmiş sebze yiyebilirsiniz. Biz sebze tavanın yanında ekmek istediğimizde, “ekmeğimizde yumurta var, vegan değil vejetaryen” uyarısı aldık. Yani hassasiyetinizi dile getirdiğinizde her şey size özel.

ALEX

Berlin’in merkezinde Alexenderplatz’ın göbeğinde gezinize devam ediyorsanız tatlı mekanlar listenize Alex’i de ekleyebilirsiniz. Hem merkezde olması hem de geniş ve ferahlatıcı iç dizaynı ile oldukça güzel bir mekân. Biz avokadolu ve bol sebzeli bir falafel bowl tercih ettik ama bunun yanında çeşit çeşit vegan tatlıları ile de hizmet veriyor. Sosları ise bir harika. Ayrıca menü işaretleme sistemleri oldukça iyi, örneğin bu falafel bowl seçeneğinde hayvansal yoğurt uyarısı vardı ve talebimiz üzerine veganize edildi.

DUNKİN DONUTS

Akşam yemeğinin ardından güzel bir kahve eşliğinde tatlı bir şeyler yemek isterseniz Dunkin Donuts bunun için en doğru adres. Dolgusu ne çok tatlı ne çok sade, tam kıvamında donutlarıyla damakları şenlendirmek için muhteşem bir seçim. Süslemelere ayrı önem veriliyor, birçok yerde olduğu gibi vegan seçenekler bir tane ile sınırlandırılmamış ve her gün yeni süslemeler ve yeni dolgularla tezgâha vegan donutlar koyuyorlar. Şu sıralar cadılar bayramı süslemeleri ile vegan donutlar tezgâhın parlayan yıldızları.

SWİNG KİTCHEN

Bütünüyle vegan olmayan ama vegan seçenekleri olan mekanların ardından durağımız ‘Real Vegan Burger’ sloganı ile ün yapmış Swing Kitchen oluyor. ‘Gezegeni korumalıyız!’ vurgusu ile hazırlanmış, her yerde sloganlar ve dünya maketleri olan küçük ve sıcak bir mekân. Biz şinitzel ile yapılmış Cheese Burger’ini ve seitan ile yapılmış Vienna Burger’ini denedik. Burger konusunda iddialıyız dedikleri kadar lezzetli seçenekler oldu. Üstelik tek ve menü seçeneklerinde büyük bir fiyat oynaması yok ve kupanızı aldıktan sonra içecek sınırsız.

TAKE AWAY ÜRÜNLER

Şehrin sokaklarında güzel bir yürüyüşe çıktınız ve yemek için bir yere oturup çok vakit kaybetmek istemiyor, gezinizin tadını çıkarmaya devam etmek istiyorsanız, herhangi bir marketten vegan etiketli bir take away ürün alabilirsiniz. Sebze dürüm, falafel dürüm gibi seçeneklerin yanında biz snack bowl tercih ettik. Bezelye köfteli, kinoalı, nohut kızartmalı ve humuslu oldukça lezzetli ve doyurucu bir tercihti.

MADAMİ VİETNAM FOOD

Berlin’in veganlar için en güzel yanlarından birisi ise dünya mutfağından da veganize edilmiş menüler bulabiliyorsunuz. Biz tercihimizi kapısından girdiğinizde sizi kendi dünyasına ağırlayan Madami’den yana kullandık. Mantarlı, havuçlu, bol sebzeli ve seitanla veganize edilmiş bir yerel tat denedik. Yanında da mango soslu bir salata ve pirinç pilavı getirdiler. Madami’nin en güzel yanlarından birisi de menüde seçtiğiniz herhangi bir yemeğin içeriğini tofu ile değiştirebiliyorsunuz. Üstelik alıştığımızın aksine vegan olmayan seçeneklere göre daha pahalı değil.